[ Pobierz całość w formacie PDF ]
niewidomych dzieci, Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo , 5/2007. Paplińska, M., Brajl w nowoczesnych technologiach - kierunki przemian w edukacji i komunikacji niewidomych, w: Gorajewska D. (red.), Społeczeństwo równych szans. Tendencje i kierunki zmian, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Warszawa 2005. Papuzińska J., Inicjacje literackie problemy pierwszych kontaktów dziecka z książką, w: Sztuka dla najmłodszych. Teoria Recepcja Oddziaływanie, Tyszkowa M. (red.), Warszawa-Poznań 1977. Papuzińska J., Inicjacje literackie, WSiP, Warszawa 1988 Parulska I., Wykorzystywanie analogii semantycznych w pracy z uczniem niewidomym, w: Krause A., Materna K., Rzeznicka-Krupa J., %7łycie z niepełnosprawnością wyzwania edukacyjne, rehabilitacyjne i normalizacyjne. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej 9, Gdańsk 2010. Patterson O., Nowe spojrzenie na kulturę, tłum. Dymczyk S., w: Kultura ma znaczenie. Jak wartości wpływają na rozwój społeczeństw, Lawrance E., Harrison E., Huntington S. P. (red.), Zysk i S-ka, Poznań 2003. Perez-Pereira M., Conti-Ramsden G., Language development and social interaction in blind children, Psychology Press, Hove 1999. Pietrulewicz B., Rozwój rozumowania przez analogię u dzieci niewidomych w wieku szkolnym, Ossolineum, Wrocław 1983. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie %7łak , Warszawa 2001. Pilecka W., Wybrane zagadnienia z tyflopsychologii, w: Psychologia defektologiczna, Wyszyńska A. (red.), PWN, Warszawa 1987. Podstawa programowa z komentarzami. Tom 2. Język polski w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum, MEN, Warszawa 2009. Preisler G., Social and emotional Development of Blind Children: A longitudinal Study, w: Blindness and Psychological Development in Young Children, Lewis V., Collis G.M. (red.), Britisch Psychological Society, Leicester 1997. Preisler G., The development of communication in blind and in deaf infants - similarities 58 and differences, Child: Care, Health and Development , 2/1995. R�der B., Demuth L., Streb J., R�sler F., Semantic and morpho-syntactic priming in auditory word recognition in congenitally blind adults, Language and Cognitive Processes , Vol. 18, Issue 1, 2003. Rosel J., Caballer A., Jara P., Oliver J.C., Verbalism in the narrative language of children who are blind and sighted, Journal of Visual Impairement and Blindness , 91/1997. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, WAiP, Warszawa 2008. Rzeznicka-Krupa J., Inny w edukacji - transmisyjne i interpretacyjne podejście do uczenia (się) w kontekście pytań o edukację osób niepełnosprawnych, w: Paradygmaty współczesnej dydaktyki, Hurło L., Klus-Stańska D., Aojko M. (red.), Impuls, 2009. Rzeznicka-Krupa J., Niepełnosprawność w perspektywie społeczno-kulturowej: zródła zmian w obszarze konstruowania pola zainteresowań pedagogiki specjalnej, Człowiek- niepełnosprawność-społeczeństwo , 2/2012. Sadowska S., Ku edukacji zorientowanej na zmianę społecznego obrazu osób niepełnosprawnych, Akapit, Toruń 2005. Sękowska Z., Kształcenie dzieci niewidomych, PWN, Warszawa 1974. Sękowska Z., Rehabilitacja dzieci niewidomych i słabowidzących, w tejże: Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, WSPS, Warszawa 2001. Sękowska Z., Tyflopedagogika, PIW, Warszawa 1981. Swenson A. M., Beginning With Braille: Firsthand Experiences With a Balanced Approach to Literacy, AFB, New York 1999. Szczechowicz A., Swoistość kształtowania się pojęć u dzieci niewidomych, w: Procesy poznawcze a defekty sensoryczne, Klimasiński K. (red.), Wyd. UJ, Kraków 1976. Sztompka P., Socjologia. Analiza społeczeństwa, Znak, Kraków 2002. Szuman W., Wychowanie niewidomego dziecka, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1961. Tyszkowa M., Kultura symboliczna, wartości i rozwój jednostki, w: Wartości w świecie dziecka i sztuki dla dziecka, Tyszkowa M., %7łurakowski B. (red.), PWN, Warszawa- Poznań 1984. Uszyńska J., Walory edukacyjne książek dla dzieci w wieku przedszkolnym, w: Walory edukacyjne literatury dziecięcej, Chruścińska J., Kubisz E. (red.), CUKB, Warszawa 2000. Wajda A., Metodyka i organizacja czytelnictwa. Zarys ogólny, WSP w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1979. Walter N., Nowe media dla niewidomych i słabowidzących, Wyd. UAM, Poznań 2007. Watt I., Literatura i społeczeństwo, w: W kręgu socjologii literatury, t.1, oprac. Mencwel A., Warszawa 1977. Wojnarska A., Kompensacja poznawcza u niewidomych przegląd zagadnień teoretycznych, Przegląd Tyflologiczny 1-2/2006. Wygotski L., Myślenie i mowa, tłum. Flesznerowa E., Fleszner J., PWN, Warszawa 1989. Wygotski L., Narzędzie i znak w rozwoju dziecka, tłum. Grell B., PWN, Warszawa 1978. [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
Odnośniki
|