, E.Smiechowska Petrovskij_Forma i treść ksiazek_Streszczenie 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

niewidomych dzieci,  Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo , 5/2007.
Paplińska, M., Brajl w nowoczesnych technologiach - kierunki przemian w edukacji
i komunikacji niewidomych, w: Gorajewska D. (red.), Społeczeństwo równych szans.
Tendencje i kierunki zmian, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Warszawa 2005.
Papuzińska J., Inicjacje literackie  problemy pierwszych kontaktów dziecka z książką, w:
Sztuka dla najmłodszych. Teoria  Recepcja  Oddziaływanie, Tyszkowa M. (red.),
Warszawa-Poznań 1977.
Papuzińska J., Inicjacje literackie, WSiP, Warszawa 1988
Parulska I., Wykorzystywanie analogii semantycznych w pracy z uczniem niewidomym, w:
Krause A., Materna K., Rzeznicka-Krupa J., %7łycie z niepełnosprawnością  wyzwania
edukacyjne, rehabilitacyjne i normalizacyjne. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej 9, Gdańsk
2010.
Patterson O., Nowe spojrzenie na kulturę, tłum. Dymczyk S., w: Kultura ma znaczenie. Jak
wartości wpływają na rozwój społeczeństw, Lawrance E., Harrison E., Huntington S. P.
(red.), Zysk i S-ka, Poznań 2003.
Perez-Pereira M., Conti-Ramsden G., Language development and social interaction in
blind children, Psychology Press, Hove 1999.
Pietrulewicz B., Rozwój rozumowania przez analogię u dzieci niewidomych w wieku
szkolnym, Ossolineum, Wrocław 1983.
Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe,
Wydawnictwo Akademickie  %7Å‚ak , Warszawa 2001.
Pilecka W., Wybrane zagadnienia z tyflopsychologii, w: Psychologia defektologiczna,
Wyszyńska A. (red.), PWN, Warszawa 1987.
Podstawa programowa z komentarzami. Tom 2. Język polski w szkole podstawowej,
gimnazjum i liceum, MEN, Warszawa 2009.
Preisler G., Social and emotional Development of Blind Children: A longitudinal Study, w:
Blindness and Psychological Development in Young Children, Lewis V., Collis G.M. (red.),
Britisch Psychological Society, Leicester 1997.
Preisler G., The development of communication in blind and in deaf infants - similarities
58
and differences,  Child: Care, Health and Development , 2/1995.
Röder B., Demuth L., Streb J., Rösler F., Semantic and morpho-syntactic priming in
auditory word recognition in congenitally blind adults,  Language and Cognitive
Processes , Vol. 18, Issue 1, 2003.
Rosel J., Caballer A., Jara P., Oliver J.C., Verbalism in the narrative language of children
who are blind and sighted,  Journal of Visual Impairement and Blindness , 91/1997.
Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, WAiP, Warszawa 2008.
Rzeznicka-Krupa J., Inny w edukacji - transmisyjne i interpretacyjne podejście do uczenia
(się) w kontekście pytań o edukację osób niepełnosprawnych, w: Paradygmaty
współczesnej dydaktyki, Hurło L., Klus-Stańska D., Aojko M. (red.), Impuls, 2009.
Rzeznicka-Krupa J., Niepełnosprawność w perspektywie społeczno-kulturowej: zródła
zmian w obszarze konstruowania pola zainteresowań pedagogiki specjalnej,  Człowiek-
niepełnosprawność-społeczeństwo , 2/2012.
Sadowska S., Ku edukacji zorientowanej na zmianę społecznego obrazu osób
niepełnosprawnych, Akapit, Toruń 2005.
Sękowska Z., Kształcenie dzieci niewidomych, PWN, Warszawa 1974.
Sękowska Z., Rehabilitacja dzieci niewidomych i słabowidzących, w tejże: Wprowadzenie
do pedagogiki specjalnej, WSPS, Warszawa 2001.
Sękowska Z., Tyflopedagogika, PIW, Warszawa 1981.
Swenson A. M., Beginning With Braille: Firsthand Experiences With a Balanced Approach
to Literacy, AFB, New York 1999.
Szczechowicz A., Swoistość kształtowania się pojęć u dzieci niewidomych, w: Procesy
poznawcze a defekty sensoryczne, Klimasiński K. (red.), Wyd. UJ, Kraków 1976.
Sztompka P., Socjologia. Analiza społeczeństwa, Znak, Kraków 2002.
Szuman W., Wychowanie niewidomego dziecka, Państwowe Zakłady Wydawnictw
Szkolnych, Warszawa 1961.
Tyszkowa M., Kultura symboliczna, wartości i rozwój jednostki, w: Wartości w świecie
dziecka i sztuki dla dziecka, Tyszkowa M., %7Å‚urakowski B. (red.), PWN, Warszawa-
Poznań 1984.
Uszyńska J., Walory edukacyjne książek dla dzieci w wieku przedszkolnym, w: Walory
edukacyjne literatury dziecięcej, Chruścińska J., Kubisz E. (red.), CUKB, Warszawa 2000.
Wajda A., Metodyka i organizacja czytelnictwa. Zarys ogólny, WSP w Bydgoszczy,
Bydgoszcz 1979.
Walter N., Nowe media dla niewidomych i słabowidzących, Wyd. UAM, Poznań 2007.
Watt I., Literatura i społeczeństwo, w: W kręgu socjologii literatury, t.1, oprac. Mencwel
A., Warszawa 1977.
Wojnarska A., Kompensacja poznawcza u niewidomych  przegląd zagadnień
teoretycznych,  PrzeglÄ…d Tyflologiczny 1-2/2006.
Wygotski L., Myślenie i mowa, tłum. Flesznerowa E., Fleszner J., PWN, Warszawa 1989.
Wygotski L., Narzędzie i znak w rozwoju dziecka, tłum. Grell B., PWN, Warszawa 1978. [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • osy.pev.pl