,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
niewidomych dzieci, CzÅ‚owiek-NiepeÅ‚nosprawność-SpoÅ‚eczeÅ„stwo , 5/2007. PapliÅ„ska, M., Brajl w nowoczesnych technologiach - kierunki przemian w edukacji i komunikacji niewidomych, w: Gorajewska D. (red.), SpoÅ‚eczeÅ„stwo równych szans. Tendencje i kierunki zmian, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Warszawa 2005. PapuziÅ„ska J., Inicjacje literackie problemy pierwszych kontaktów dziecka z książkÄ…, w: Sztuka dla najmÅ‚odszych. Teoria Recepcja OddziaÅ‚ywanie, Tyszkowa M. (red.), Warszawa-PoznaÅ„ 1977. PapuziÅ„ska J., Inicjacje literackie, WSiP, Warszawa 1988 Parulska I., Wykorzystywanie analogii semantycznych w pracy z uczniem niewidomym, w: Krause A., Materna K., Rzeznicka-Krupa J., %7Å‚ycie z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciÄ… wyzwania edukacyjne, rehabilitacyjne i normalizacyjne. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej 9, GdaÅ„sk 2010. Patterson O., Nowe spojrzenie na kulturÄ™, tÅ‚um. Dymczyk S., w: Kultura ma znaczenie. Jak wartoÅ›ci wpÅ‚ywajÄ… na rozwój spoÅ‚eczeÅ„stw, Lawrance E., Harrison E., Huntington S. P. (red.), Zysk i S-ka, PoznaÅ„ 2003. Perez-Pereira M., Conti-Ramsden G., Language development and social interaction in blind children, Psychology Press, Hove 1999. Pietrulewicz B., Rozwój rozumowania przez analogiÄ™ u dzieci niewidomych w wieku szkolnym, Ossolineum, WrocÅ‚aw 1983. Pilch T., Bauman T., Zasady badaÅ„ pedagogicznych. Strategie iloÅ›ciowe i jakoÅ›ciowe, Wydawnictwo Akademickie %7Å‚ak , Warszawa 2001. Pilecka W., Wybrane zagadnienia z tyflopsychologii, w: Psychologia defektologiczna, WyszyÅ„ska A. (red.), PWN, Warszawa 1987. Podstawa programowa z komentarzami. Tom 2. JÄ™zyk polski w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum, MEN, Warszawa 2009. Preisler G., Social and emotional Development of Blind Children: A longitudinal Study, w: Blindness and Psychological Development in Young Children, Lewis V., Collis G.M. (red.), Britisch Psychological Society, Leicester 1997. Preisler G., The development of communication in blind and in deaf infants - similarities 58 and differences, Child: Care, Health and Development , 2/1995. Röder B., Demuth L., Streb J., Rösler F., Semantic and morpho-syntactic priming in auditory word recognition in congenitally blind adults, Language and Cognitive Processes , Vol. 18, Issue 1, 2003. Rosel J., Caballer A., Jara P., Oliver J.C., Verbalism in the narrative language of children who are blind and sighted, Journal of Visual Impairement and Blindness , 91/1997. Rubacha K., Metodologia badaÅ„ nad edukacjÄ…, WAiP, Warszawa 2008. Rzeznicka-Krupa J., Inny w edukacji - transmisyjne i interpretacyjne podejÅ›cie do uczenia (siÄ™) w kontekÅ›cie pytaÅ„ o edukacjÄ™ osób niepeÅ‚nosprawnych, w: Paradygmaty współczesnej dydaktyki, HurÅ‚o L., Klus-StaÅ„ska D., Aojko M. (red.), Impuls, 2009. Rzeznicka-Krupa J., NiepeÅ‚nosprawność w perspektywie spoÅ‚eczno-kulturowej: zródÅ‚a zmian w obszarze konstruowania pola zainteresowaÅ„ pedagogiki specjalnej, CzÅ‚owiek- niepeÅ‚nosprawność-spoÅ‚eczeÅ„stwo , 2/2012. Sadowska S., Ku edukacji zorientowanej na zmianÄ™ spoÅ‚ecznego obrazu osób niepeÅ‚nosprawnych, Akapit, ToruÅ„ 2005. SÄ™kowska Z., KsztaÅ‚cenie dzieci niewidomych, PWN, Warszawa 1974. SÄ™kowska Z., Rehabilitacja dzieci niewidomych i sÅ‚abowidzÄ…cych, w tejże: Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, WSPS, Warszawa 2001. SÄ™kowska Z., Tyflopedagogika, PIW, Warszawa 1981. Swenson A. M., Beginning With Braille: Firsthand Experiences With a Balanced Approach to Literacy, AFB, New York 1999. Szczechowicz A., Swoistość ksztaÅ‚towania siÄ™ pojęć u dzieci niewidomych, w: Procesy poznawcze a defekty sensoryczne, KlimasiÅ„ski K. (red.), Wyd. UJ, Kraków 1976. Sztompka P., Socjologia. Analiza spoÅ‚eczeÅ„stwa, Znak, Kraków 2002. Szuman W., Wychowanie niewidomego dziecka, PaÅ„stwowe ZakÅ‚ady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1961. Tyszkowa M., Kultura symboliczna, wartoÅ›ci i rozwój jednostki, w: WartoÅ›ci w Å›wiecie dziecka i sztuki dla dziecka, Tyszkowa M., %7Å‚urakowski B. (red.), PWN, Warszawa- PoznaÅ„ 1984. UszyÅ„ska J., Walory edukacyjne książek dla dzieci w wieku przedszkolnym, w: Walory edukacyjne literatury dzieciÄ™cej, ChruÅ›ciÅ„ska J., Kubisz E. (red.), CUKB, Warszawa 2000. Wajda A., Metodyka i organizacja czytelnictwa. Zarys ogólny, WSP w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1979. Walter N., Nowe media dla niewidomych i sÅ‚abowidzÄ…cych, Wyd. UAM, PoznaÅ„ 2007. Watt I., Literatura i spoÅ‚eczeÅ„stwo, w: W krÄ™gu socjologii literatury, t.1, oprac. Mencwel A., Warszawa 1977. Wojnarska A., Kompensacja poznawcza u niewidomych przeglÄ…d zagadnieÅ„ teoretycznych, PrzeglÄ…d Tyflologiczny 1-2/2006. Wygotski L., MyÅ›lenie i mowa, tÅ‚um. Flesznerowa E., Fleszner J., PWN, Warszawa 1989. Wygotski L., NarzÄ™dzie i znak w rozwoju dziecka, tÅ‚um. Grell B., PWN, Warszawa 1978. [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ] |
Odnośniki
|